Jak jsem si psal příběhový deník

Bude tomu již rok, co jsem si začal každý večer dělat v excelové tabulce zápisky z toho nejzajímavějšího, co se mi během dne stalo. Tento netradiční článek je výběrem několika z nich a také vysvětlením konceptu zapisování.

Na systém “Napiš si to nejzajímavější, co se ti dnes stalo” jsem narazil v knize Storyworthy, která se zabývá psaním a příběhy. Dle autora je psaní jednoduchého deníku dobrým cvičením, zdrojem inspirace, detekování opakujících se vzorců chování a zároveň i způsobem, jak se mentálně vrátit do jednotlivých dnů a připomenout si situace, na které bychom jinak zapomněli. Vybral jsem pro vás to nejzajímavější z mého deníčku.

Boty v listí

Milý deníčku

5.11. hádka mezi babou a prodavačkou na nadráží – „Budu si na vás stěžovat“ - "Já už vám říkala, že vám to neudělám"

15.11. na nádraží se fotila ženská navzájem s chlapem, co seděl v autě a říkala "A nezapomeň to dát na Facebook blbečku"

16.11. ráno příchod v 8 do práce, již druhý den nefungovalo topení, v 9:30 email ať jdeme domu

23.11. vlak do Brna zpoždění hodina, vracel jsem se v Brně na nádru na záchod 15 Kč, Alenka s Mirkem vařili a byla to komedie, u zubaře pohoda jen dva kazy bude řešeno po dentálce, rentgen kolem hlavy zakousnuti, procházka po Brně a Špilberk, zakoupené čepice Peaky blinders + Alenka Ruská čepice, jóga na parkovišti
Já v dámské čepici

26.11. první sníh

28.11. sežral jsem tři druhy sušenek a dva zákusky

30.11. nasraná žena na nádraží za okýnkem „Kde je tu Zásilkovna?“ – „Vedle, máte to na dveřích…“

3.12. návštěva u Honzi, dali jsme si navzájem k Vánocům kapesní hry

4.12. začal jsem praktikovat přerušovaný půst

7.12. šel jsem si k Evě do práce pro vánoční stromek do kanclu

11.12. ráno jsem byl v Kaufu pro věci na těsto na perníčky, udělal jsem těsto s trochou chilli a zázvoru, odpoledne jsem šel znovu do Kaufu pro suroviny na polevu

18.12. první bruslení, šel jsem sám vše super zvednuté sebevědomí, výlet s rodinou Ondry do světlé na vánoční výzdobu

Já anděl

22.12. byl jsem po letech u kadeřnice

23.12. výlet s dětmi Ondrou a Sárou do města, svařák na náměstí, byly jsme vymrzlý, volal jsem spoustě lidí a popřál jim krásné Vánoce

24.12. Štědrý den celý den průjem, chtěl jsem jít bruslit, ale místo toho jsem šel do Kaufu, u tety jsem měl rybí polévku

27.12. bazén se Sárou a dětma, tobogán nejdřív šok, poté připosraně a pak už jsem jezdil jak drak sám i s dětma

28.12. rande v Jihlavě s Romanou, o 30kg těžší než propaguje na profilu, pohoda ale nulová chemie, s její dcerou jsme byli v kids friendly kavárně na náměstí

Mýdla bez zbytečného chemického bordelu

30.12. soulož králíků velice rychlá

31.12. výlet do Prahy, spousta lidí, návštěva Hamleys hrozně komerční, mnoho zastavování a málo chození, 4 latte za den, paní Radka s Romanem návrat do míst kde se potkali, Věra mi psala od Prašné brány - fakt náhoda potkat někoho z Brodu, šipky fotbálek Uno, ohňostroje na vyhlídce, závěr boty totál od bahna

5.1. v Bille starší chlap nadával, že musí na kase on ručně zadat svůj nákup a nikdo to za něj neudělá / s podobným přístupem bych musel hodně nadávat na svůj sexuální život

9.1. nacpal jsem se sušenkama, bylo mi celý den pěkně blbě

25.1. Alenka si během hraní HoTS stěžovala, že jí jede kamera sama doprava – po chvíli zjistila, že si položila talíř na klávesnici na šipku vpravo

Heroes of the Storm

3.2. první zubní hygiena, našel jsem jí bez problému, sundal si termoprádlo na malém záchodě, proces hygieny nepříjemný ale managovatelný, nestihl jsem náhradní autobus jel jsem pozdějším

11.2. dodělal jsem Digitální garáž

12.2. upekl jsem svůj první makovec

17.2. zkouška z autoškoly úspěch a radost, měl jsem jet do Brna k zubaři a nazpět vézt v krabici králíka, ale vlaky nejeli z důvodu silného větru a spadlých drátů

27.2. počátek držení třídenního půstu

28.2. objednal jsem si míčky na žonglovaní

29.2. hlad a nákup v kaufu, ukončení půstu s lososem a poté losos a brokolicí, únava a spánek už od devíti

3.3. šel jsem pro řidičák, mamce jsem ho ukázal v kuchyni "Ty parchante, že ani nic neřekneš"
Já řidičák

8.3. podařilo se mi žonglovat

14.3. první odběr plazmy

19.3. vezl jsem Honzu do Sázavy, poté jsem jel pro večeři s BMW X6 555koni

2.4. oběd s Hankou Hotel Farma u Pelhřimova, kachna luxus

9.4. první samostatné tankování, neuměl jsem otevřít nádrž, požádal jsem obsluhu o pomoc

10.4. rozlití zbytku kafe na kalhoty a do auta

Rozlité kafe

28.4. Covid / spánek

5.5. ráno průjem a nečekané připosrání - zasranej Covid

25.5. večeře s Evou v Atriu, příběh o Sicílii a nalezené pantofli, co ztratila před lety v Chorvatsku

26.5. výlet s Honzou za Kolín podívat se na Tesla repráky, zkušebna s barem a hromadou techniky i zvukařskou místnosti

29.5. jízda do Brna, fandění hokeji bronzová medaile, koncert Mafie na výstavišti

4.6. výlet do Sázavy na kácení majky, moderování, lidové tance

15.6. s Věrou brusle Přibyslav Sázava, boleli mě nárty, ale jinak super, dali jsme celou stezku tam a zpět

23.6. doplnění kapaliny do ostřikovačů, hledání otevření kapoty, zasrané ruce

9.7. výlet do Chýnovské jeskyně a na Hrad Kámen, následně oběd kousek od Želiva
Rytíř hrad Kámen

20.7. start pauzy od Facebooku, Messengeru

21.7. ve vlaku romská rodina seděli za mnou, ke konci cesty "Pojď na záchod, zajebem si" . . . "Ježíši co děláš ty magore?"

37.1. výlet s Evou Šilinkův důl a Poděbrady

3.8. Mareček říkal "Strejdo, dělám experiment, chceš ho vidět?" šel jsem s ním nahoru a dle pokynů začal sbírat vojáčky do tašky, když jsme měli v tašce celou armádu, ptám se "Nebude už nám to na ten experiment stačit?" a on "Ne ne, tohle není experiment, mamka mi řekla, že si musím uklidit"

6.8. strháváni stropu v obýváku se strejdou

Nové zbraně vlivu - psychologie přesvědčování i v online světě

7.8. turistika Chotěboř Brod, kočička v Brodě na nádraží silné emoce, dvakrát jsem zabloudil a skončil nejprve na kolejích, potom v lese, celkem 21km

8.8. dvou důchodkyním jsem v Bille vysvětloval samoobslužné pokladny

14.8. ráno jízda pro kola, zapůjčení, jízda za Alenkou ona auto já kolo, výlet káva v cukrárně, oběd pizza, vezl jsem pizzu v batohu, objetí vodní nádrže, zmrzlina, Kofola, pivo u knedlíka, finále dojezd na eco režim, max rychlost 52 km/h, ujeli jsme cca 93km

Na kolech

15.8. Aqualand Moravia – Alenka, Mirek, Radka, Roman, chvíli jsem sebou nosil slunečni brýle nakonec jsem je nechal v šatně, tobogány s Romanem, Mirkem a sám, bublinkovka kde Mirka srali otravné děti, burger káva studený sendvič, animátoři zumba, aquagym, club dance - Bomba plácání o hladinu, lazy river na startu Radka zajela do drive-in a potom se vyhýbala sprchám, na tobogánu nahoře šoupla trojici lidí, i když ještě nebyli připraveni, večer cesta domů RegioJet nacpáno

27.8. úspěšná instalace TV antény na střechu

28.8. výlet na elektrárnu Dlouhé stráně

18.9. odinstaloval jsem Hearthstone a snad už s ním končím

30.9. u Kaufu jsem za tmy vyzvedával balíky v Alzaboxu a týpek obří jako Hodor mi dal kilo, abych ho hodil na Pražskou

5.10. ráno jsem při vystupovaní z vlaku upozornil slečnu studentku, ze má rozepnutý batoh a koukají jí peníze, zkoušel jsem simulátor běžek a veslování

10.10. objednání zápisníku na bullet journaling

20.10. pečení jablečného koláče

Jablečný koláč

Má to smysl?

Ano. Tento proces mi každý večer zabere zhruba dvě minuty a velice rychle jsem ho převzal jako návyk. Když jsem si vše zpětně přečetl, vzpoměl jsem si na některé dny a situace, což je velice příjemné. A co víc, článek tento týden se napsal pomalu sám :-)